Nowoczesne technologie to fundament otaczającego nas świata. Czy opłaca się tworzyć mały biznes w świecie technologii? Oczywiście! Poniżej przedstawiamy pomysły, które zdecydowanie mogą Was zainteresować!

#1: Specjalista do spraw mediów społecznościowych

Mówi się, że ten, kogo nie ma na Facebooku, zapewne nie istnieje. Co ważne, to powiedzenie w tym samym stopniu dotyczy użytkowników prywatnych, jak i firm. Facebook to świetny, a także w dużej mierze darmowy kanał komunikacji, który może pomóc zwiększyć zasięgi firmy, tym samym także wpływając na sprzedaż.

Kolejne platformy, na jakie warto zwrócić uwagę w pracy specjalisty do spraw zarządzania mediami społecznościowymi, to między innymi:

  • Instagram,
  • TikTok,
  • YouTube

W niektórych sektorach rynku sprawdzi się też Twitter. Można tu wskazać na przykład na specjalistów social media, którzy obsługują konta znanych polityków czy osób publicznych.

#2: Programista aplikacji mobilnych

Programista to zawód, który od co najmniej dekady jest niezwykle popularny. Im bardziej zwiększa się udział technologii w naszym życiu, tym więcej osób wykształconych w tym kierunku potrzeba na rynku. Z biegiem czasu ewoluują też standardy w zakresie języków programowania.

Jeszcze kilka lat temu popularny był język C++ czy Delphi. Dziś o wiele wyżej ceniona jest umiejętność programowania w Javie, JavaScript lub Pythonie. Trendy wciąż się zmieniają. Warto więc uważnie obserwować rynek.

#3: Dostawca usług chmurowych dla firm

Chmura danych to przyszłość, z której każdy z nas może skorzystać już dziś. Na rynku dostępnych wiele ofert, jednak wciąż dość wyraźnie rysuje się nisza w sektorze chmur korporacyjnych, czyli takich, które są nastawione typowo na biznes. Nic nie wskazuje na to, aby moda na chmurę danych w bliskim czasie miała wyhamować. Wręcz przeciwnie. Możliwe, że niebawem wyprze ona tradycyjne nośniki danych.

#4: Twórca oprogramowania SaaS

Model SaaS (Software As a Service) z roku na rok nabiera coraz większego znaczenia w biznesie. W pewnym uproszczeniu jest to oprogramowanie dostępne w formie abonamentu. Jeśli umiejętnie zdiagnozujemy oczekiwania rynku, to w krótkim czasie możemy zarobić naprawdę sporo!

#5: Specjalista do spraw contentu

Dobre treści w internecie wciąż są bardzo wysoko cenione. Nic nie wskazuje na to, aby niebawem sytuacja miała się zmienić. Wynika to chociażby z rekomendacji Google, które wciąż twierdzi, że “content is the king”. Żaden serwis w sieci nie może istnieć bez wysokich jakościowo treści. Bez względu na to, czy będzie traktował o motoryzacji, poezji czy sukniach ślubnych. To świetna szansa, by zacząć zarabiać!

#6: SEO Specialist

SEO to zespół działań, które mają sprawić, by to nasza strona zajęła w Google jak najwyższe pozycje. Można tu wskazać zarówno na techniczne obszary pozycjonowania stron, jak i na budowanie zaplecza linkowego, które mają zwiększyć autorytet domeny.

SEO składa się z kilku kluczowych aspektów, jednak dzięki inwestycji w kilka podstawowych narzędzi (SurferSEO, Ahrefs, Semstorm, Senuto) możemy rozpocząć swoją przygodę z pozycjonowaniem. Przyda się też wcześniej ukończony dobry kurs pozycjonowania oraz umiejętność analitycznego myślenia.

#7: Specjalista do spraw eSportu

Tak zwany eSport Manager to profesja niezwykle popularna w krajach zachodnich. W naszym kraju eSport też odgrywa coraz większą rolę. Wystarczy tylko wskazać, że legendarna już impreza: Intel Extreme Masters odbywa się na Śląsku, w Katowicach. 

Praca specjalisty do spraw eSportu skupia się w dużej mierze na zarządzaniu, promocji i budowie zespołu. Można powiedzieć, że jest to odpowiednik menedżera w tradycyjnym sporcie. Jeśli odpowiednio wytypujemy grę oraz stworzymy mocny zespół, którego członków zwiążemy odpowiednimi kontraktami, to szanse na zysk są spore.

#8: Wdrożeniowiec sklepów internetowych

Sklepy internetowe przeżywają obecnie swój renesans, co w dużej mierze zawdzięczamy pandemii COVID-19. Wiele firm, które do niedawna nawet nie myślało o wejściu w biznes online, obecnie nie wyobraża sobie działania bez własnej platformy. W tym miejscu pojawiamy się my: profesjonaliści ze świata wdrożeń, którzy znacznie uproszczą cały proces. Oczywiście w zamian za odpowiednie wynagrodzenie.

#9: E-sklep ze zdrową żywnością

Moda na bycie fit na dobre dotarła do Polski. Szacuje się, że przez lockdown i obostrzenia, statystyczny Polak przybrał na wadze ponad 2 kilogramy. To sporo. Zdrowa żywność może pomóc pozbyć się boczków, a wprowadzenie do oferty wysokiej jakości produkty, to szybko możemy przebić się do świata konsumentów premium, którzy na zakupy potrafią wydać naprawdę dużo.

10: Drop Shipping

To coraz popularniejsza metoda handlu, która bazuje na sprzedaży czyichś produktów w zamian za odpowiednią prowizję. Nie musimy martwić się wysyłką czy magazynowaniem produktów. Za te kwestie odpowiada ich producent. My musimy je tylko wytypować, a także przekonać do nich poencjalnych klientów.

 

You may also like